گسترش همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در آسیا

چهارشنبه، 15 مهرماه 1394 هیاتی بلند پایه از دانشگاه شیامین چین به سرپرستی ریاست آن دانشگاه و به عضویت روسای دفاتر بین الملل، زبانهای خارجه و روابط عمومی ، از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید و نشستی رسمی با ریاست محترم دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون پژوهشی و رئیس دفتر همکاریهای علمی بین المللی این دانشگاه داشتند. دراین جلسه طرفین ضمن معرفی دانشگاه خود و توانمندیهای موجود، علاقه خود را به ایجاد و گسترش عملی همکاریهای دوجانبه فیمابین ابراز داشتند.

دکتر مدرس هاشمی، ضمن اشاره به این موضوع که ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بین مردم ایران و چین ، به 200 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد، ابراز داشتند که زمان آن رسیده است که تعاملات بین دو کشور در سطوح آکادمیک نیز گسترش یابد و دانشگاه صنعتی اصفهان تمایل دارد که در این زمینه راهکارهای همکاری مشترک را بررسی نماید. پروفسور چونگ شی ژو ، رئیس دانشگاه شیامین نیز ضمن اشاره به موقعیت ممتاز علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در بین دانشگاه های ایران ، هدف از این دیدار را زمینه سازی جهت ایجاد و بسط همکاریهای علمی مشترک دانست. پس از معرفی اجمالی هر دو دانشگاه، طرفین برآن شدند که تفاهم نامه همکاری به امضای روسای هر دو دانشگاه در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، تبادل اطلاعات، برگزاری دوره های مشترک آموزشی کوتاه و بلند مدت و برگزاری سمینارها و کارگاههای آموزشی امضا گردد و پیگیری مفاد مربوطه، پس از اطلاع رسانی به دانشکده ها ، توسط دفاتر روابط بین الملل صورت پذیرد.

دانشگاه شیامین یکی از قدیمیترین و بزرگترین دانشگاه های کشور چین ، دارای 27 دانشکده، 26 دپارتمان و 10 پژوهشکده فعال می باشد. این دانشگاه با 2678 عضو هیات علمی و پژوهشگر در 83 رشته کارشناسی، 276 رشته کارشناسی ارشد و 187 رشته در مقطع دکتری پذیرای بیش از 40000 دانشجوی تمام وقت می باشد. که از این تعداد بیش از نیمی از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه شیامین با بیش از 270 موسسه آموزش عالی داخلی و خارجی همکاریهای بین دانشگاهی دارد.

دانشگاه شیامن مساحتی برابر با 1.4 میلیون متر مربع را در برگرفته است و کتابخانه‌های آن 4.48 میلیون جلد کتاب (شامل 39204 گیگابایت نسخ الکترونیک) را در خود نگه می‌دارند. گستره و سطح شبکه اطلاعاتی پرسرعت آن در سطح دانشگاه در بالاترین سطح بین دانشگاه‌های کشور چین قرار گرفته و یکی از متحدین اصلی CERNET2 می‌باشد. دانشگاه شیامن تلاش دارد گام‌های بلندی در راستای هدف اصلی خود مبنی بر ″ساختن یک دانشگاه سطح بالای شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی″ بردارد.

در پایان این دیدار و پس از امضای تفاهم نامه همکاری، هدایای یادبودی نیز به نشانه درک متقابل فیمابین طرفین مبادله شد.

محل نمایش: 

اخبار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی