دانشگاه علوم کاربردی ZHAW

دانشگاه ZHAW زوریخ در شهر Winterthur واقع شده است ضمن اینکه پردیس‌هایی نیز در شهرهای زوریخ و Wädenswil دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم کاربردی سوئیس بوده و یکی از اجزای تشکیل دهنده‌ی ZFH (دانشگاه علوم کاربردی زوریخ)‌ است.

تاریخچه

دانشگاه علوم کاربردی زوریخ در سپتامبر 2007 و در پی ادغام چهار موسسه‌ی آموزشی مستقل دانشگاه علوم کاربردی Winterthur زوریخ ، دانشگاه علوم کاربردی Wädenswil، مدرسه علوم اجتماعی زوریخ و مدرسه‌ی روانشناسی کاربردی زوریخ تشکیل شد. دانشگاه علوم کاربردی Winterthur زوریخ به تنهایی از دانشکده‌هایی با تاریخچه‌ی طولانی تشکیل شده بود: Technikum Winterthur در سال 1874 به عنوان بزرگترین مدرسه‌ی عالی مهندسی سوئیس شروع به کار کرده بود و Höhere Wirtschafts- und Verwaltungsschule در سال 1968 تأسیس شده است. هر دوی این مدرسه‌ها اولین موسسه در نوع خود در کشور سوئیس بوده‌اند.

تحقیقات

دانشگاه ZHAW در هر سه پردیس خود در کانتون زوریخ، پروژه‌های تحقیقاتی را پیش می‌برد که منجر به پیشرفت‌های نوین در شرکت‌های داخلی سوئیس یا شرکت‌های بین‌المللی می‌گردد و یا پیشرفت‌هایی را برای جامعه در پی دارد. محققان در دانشگاه ZHAW در ارتباط نزدیک با شرکای تجاری و موسسات عمومی هستند.

برنامه‌ها

در حال حاضر 26 رشته‌ی کارشناسی و 10 رشته‌ی کارشناسی ارشد پیوسته در این دانشگاه ارائه می‌شود. زبان اصلی تدریس دروس آلمانی است. به طور مشخص، دروس مدرسه‌ی مدیریت و کارشناسی حقوق در مدیریت بین‌المللی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دروس ارائه شده برای دانشجویان بین‌الملل نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به طور کلی استفاده گسترده‌تر از زبان انگلیسی در برنامه‌ی کلیه‌ی رشته‌ها قرار دارد.

دانشکده‌ها

در حال حاضر دانشگاه ZHAW هشت دانشکده دارد که رشته‌های معماری و مهندسی عمران، سلامت، زبان‌شناسی، علوم زیستی و مدیریت امکانات، روانشناسی کاربردی، مددکاری اجتماعی، مهندسی، مدیریت و حقوق را در برمی‌گیرند.

 

دانشکده‌ی زبان‌شناسی کاربردی

دانشکده‌ی روانشناسی کاربردی

دانشکده معماری، طراحی و مهندسی عمران

دانشکده مهندسی

دانشکده حرفه‌های بهداشتی

دانشکده‌ی علوم زیستی و مدیریت امکانات

دانشکده مدیریت و حقوق

دانشکده مددکاری اجتماعی

ارتقاء امنیت وب با وف بومی