سفر هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی اصفهان به اقلیم کردستان عراق

سفر هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی اصفهان به اقلیم کردستان عراق

 

به دنبال دعوت رسمی دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق، یک هیئت از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به سرپرستی آقای دکتر محمود مدرس هاشمی، ریاست این دانشگاه طی سفری 5 روزه از تاریخ پانزدهم لغایت نوزدهم شهریورماه 1394 از سه دانشگاه اقلیم کردستان عراق بازدید کردند. میزبانی این سفر را دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه برعهده داشت. اعضای این هیئت از شهرهای سلیمانیه و کویه عراق بازدید کردند.

هدف اصلی این سفر توسعه بیش از پیش روابط و ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق و همچنین تلاش برای بسط و گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و اجرایی نمودن تفاهم‌نامه‌های امضا شده با دانشگاه‌های این اقلیم بوده است.
اعضای هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای سفر خود مورد استقبال گرم روسا و معاونین دانشگاه‌های سلیمانیه و پلی‌تکنیک سلیمانیه و نماینده محترم سرکنسولی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه قرار گرفتند و سپس در جلسه‌ای در محل استانداری سلیمانیه با حضور استاندار سلیمانیه و دیگر مسئولین استانی در بخش‌های علمی، بازرگانی، کشاورزی و نمایندگان دیگر بخش‌ها شرکت نمودند. در این جلسه نمایندگان سلیمانیه با ابراز علاقه نسبت به همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان و با برشمردن توانایی‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان، به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات و راه‌های همکاری فی‌مابین به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، منابع آب، منابع انرژی، توسعه راه‌ها و شهرسازی و محیط زیست پرداختند.

در روز دوم هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه سلیمانیه بازدید نموده و با استقبال گرم رئیس دانشگاه سلیمانیه جناب آقای دکتر صلاح‌الدین علی و معاونین ایشان و روسای دانشکده‌های آن دانشگاه قرار گرفتند. سپس طرفین به بررسی راهکارهای افزایش همکاری‌های فی‌مابین دو دانشگاه به ویژه برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان برای دانشجویان دانشگاه سلیمانیه و همچنین نحوه گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید و پژوهشگران دانشگاه سلیمانیه در دانشگاه صنعتی اصفهان پرداختند.

در روز سوم هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه بازدید نمودند. رئیس دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه دکتر آلان فریدون علی و هیئت رئیسه و روسای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه استقبال گرمی از هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان به عمل آوردند. سپس طی جلسه‌ای به بررسی نحوه برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه پرداخته شد. سپس با توجه به اشتیاق دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه نسبت به تحکیم و گسترش روابط علمی، آموزشی و پژوهشی فیمابین، طی مراسمی با حضور روسا و معاونین دو دانشگاه، دفتری که در ساختمان اصلی دانشگاه پلی‌تکنیک به دانشگاه صنعتی اصفهان اختصاص داده شده است، به صورت رسمی افتتاح شد. وظیفه عمده این دفتر، نیازسنجی، امکان‌سنجی و ایجاد ارتباطات سریعتر در هر دو دانشگاه برای هرچه بهتر اجرایی نمودن مفاد تفاهم‌نامه‌های امضا شده و پیگیری امور مرتبط با پذیرش و اعزام دانشجو و ایجاد تسهیلات لازم جهت انجام پژوهش‌های مشترک می‌باشد.

از دیگر برنامه‌های این سفر بازدید اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان از انستیتوی تحقیقاتی سلیمانیه، وابسته به دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه بود که طی این بازدید اعضای هیئت ضمن آشنایی با فعالیت‌های این انستیتو و بحث و تبادل نظر پیرامون انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، تبادل اطلاعات علمی و تبادل دانشجوی دکترا و اساتید با این انستیتو یک تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا نمودند.

برنامه روز چهارم این سفر به بازدید هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان از دانشگاه کویه عراق اختصاص یافت. آقای دکتر ولی محمود ریاست دانشگاه کویه عراق استقبال شایان توجهی از هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان به عمل آورده و طی جلسه‌ای در محل دانشگاه کویه عراق، توانمندی‌های دانشگاه صنعتی اصفهان توسط آقای دکتر محبوبی صوفیانی ریاست محترم دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان تشریح گردید و ساختار آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز توسط رئیس محترم تحصیلات تکمیلی آقای دکتر نوربخش به اطلاع میزبانان رسید. پس از بازدیدهای گروهی از دانشکده‌ها و توانمندی‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه کویه و بحث و تبادل نظر در زمینه‌های تخصصی مورد علاقه طرفین، زمینه‌های همکاری آموزشی بین دو دانشگاه مورد بحث قرار گرفت و در پایان تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دو دانشگاه به امضا رسید.

در پایان این سفر سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در مراسم بدرقه رسمی هیئت اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت نموده و ضمن تشکر و قدردانی از نمایندگان دانشگاه برای انجام این سفر، آمادگی خود را برای حمایت همه‌جانبه از گسترش ارتباطات و اجرایی نمودن توافقات انجام شده اعلام داشتند.

محل نمایش: 

اخبار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی