دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست یکصد دانشگاه تأثیرگذار استنادی

بر اساس اطلاعات پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ESI) دانشگاه صنعتی اصفهان در فهرست یک درصد برتر دانشگاه‌های تأثیرگزار از نظر تعداد استنادات در ده سال اخیر قرار گرفت.

پایگاه طلایه‌داران علم تامسون رویترز (آی.اس.آی) فهرستی از مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا را معرفی می‌نماید که در آن، دانشگاه‌ها بر اساس تعداد استنادهایی که در طی ده سال گذشته دریافت کرده‌اند، انتخاب شده‌اند. این فهرست هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود. برای انتخاب مؤثرترین دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان اثرگزاری آنها مشخص و مرتب‌سازی می‌شوند. در گام بعدی یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثرگزاری بوده‌اند انتخاب و معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بر اساس رتبه‌بندی اخیر این پایگاه، تعداد 30 دانشگاه از ایران جزء یک درصد برتر دانشگاه‌های تأثیرگزار از نظر تعداد استنادات در ده سال اخیر قرار گرفته‌اند که دانشگاه صنعتی اصفهان نیز جزو این دانشگاه‌ها است.

میزان استنادها به انتشارات علمی یک کشور از جمله شاخص‌های مهمی است که بیانگر میزان تکیه نظام جهانی علم، بر علم آن کشور است. دنیای علم امروز استنادها را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی مرجعیت پذیرفته است.

محل نمایش: 

اخبار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی