تعمیق همکاری‌های دوجانبه مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های سوئیس در طی سفر هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی اصفهان به سوئیس

هیات اعزامی از دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه مابین این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور سوئیس، طی یک سفر 5 روزه از مهمترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور سوئیس بازدید نمودند.
آقای دکتر مدرس هاشمی ریاست محترم دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه آقای دکتر ابطحی معاونت پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر محبوبی ریاست دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی، آقای دکتر قیصری رئیس مرکز تجاری‌سازی و نوآوری دانشگاه و خانم دکتر فاخران عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان را تشکیل می‌دادند.
این سفر به دعوت رسمی رئیس دانشگاه ETH زوریخ آقای  Prof. Lino Guzzella و متعاقب سفر ایشان به دانشگاه صنعتی اصفهان در آبان‌ماه 1394 و به منظور گسترش همکاری‌ها و دنبال نمودن مفاد اجرایی تفاهم‌نامه فی‌مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های کشور سوئیس صورت گرفت. جناب آقای دکتر مدرس هاشمی و هیئت همران در طی نشست‌های فشرده و متعدد با روسا و معاونین دانشگاه‌های برتر سوئیس، دعوت رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از وزیر علوم کشور سوئیس و رؤسای دانشگاه‌های معتبر این کشور جهت سفر به ایران و شرکت در اجلاس مشترک با رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران را ابلاغ نمودند.

             

در روز ابتدایی این سفر، اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان بنا به دعوت کاردار محترم ایران در سوئیس در مقر سفارت ایران در برن حاضر شدند. در این نشست آقای عابدی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس ضمن خوشامد به دکتر مدرس هاشمی و همراهان، طی نشست مشورتی در خصوص راهکارهای ایجاد و گسترش همکاری با دانشگاه های سوئیس مطالبی را عنوان نمود. کاردار ایران در سوئیس، ضمن ابراز خشنودی از اراده دانشگاه صنعتی اصفهان به گسترش تعاملات علمی با دانشگاه های این کشور، آمادگی کامل سفارت را جهت همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص معرفی هر چه بیشتر این دانشگاه به موسسات علمی تحقیقاتی کشورسوئیس اعلام کرد. این نشست با برپایی شام کاری به پایان رسید.

           

اعضای هیات اعزامی دانشگاه صنعتی اصفهان روز چهارشنبه 19 آبان 1395 از دانشگاه زوریخ بازدید نمودند. در جریان این بازدید، اعضای هیئت در جلسه‌ای با حضور مسئولین دانشگاه زوریخ شرکت نمودند. در این نشست، آقایProf. Michael O. Hengartner رئیس دانشگاه زوریخ ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان به معرفی دانشگاه زوریخ پرداختند. آقای دکتر مدرس هاشمی نیز طی سخنانی ضمن اشاره به سابقه همکاری مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه زوریخ ابراز امیدواری کردند که روابط مابین دو دانشگاه بیشتر از پیش گسترش یابد. در جریان این نشست طرفین ضمن بحث و تبادل نظر، در خصوص گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با یکدیگر ابراز تمایل نمودند.
در ادامه، اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان به بازدید از قسمت‌های گوناگون دانشگاه زوریخ پرداختند. در بازدید از دانشکده علوم دانشگاه زوریخ، اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان با  Prof. Michael Schaepman رئیس این دانشکده نیز دیدار و مذاکره نمودند.

         

برنامه بعدی این هیئت، بازدید از دانشگاه ETH زوریخ در تاریخ پنج‌شنبه 20 آبان 1395 بود. در جریان این بازدید، اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان طی نشستی با ریاست دانشگاه ETH به بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش همکاری‌های فی‌مابین پرداختند. طرفین، ضمن تأکید بر اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه مابین دو دانشگاه در خصوص گسترش همکاری‌ها به خصوص در زمینه‌های تحقیقاتی و ارائه فرصت‌های مطالعاتی به اساتید و دانشجویان یکدیگر ابراز تمایل نمودند. آقایGuzzella همكاري با دانشگاه صنعتي اصفهان را از اولويت‌هاي اصلي همكاري با دانشگاه‌ها دانسته و بر حمايت مالي از پروژه‌هاي مشترك و نيز تبادل استاد و دانشجو تأكيد نمودند.
بازدید از دانشکده مهندسی عمران دانشگاه ETH ، همچنین پژوهشکده مهندسی محیط زیست و آزمایشگاه‌های این دانشگاه و شرکت در ضیافت نهار دانشگاه ETH  از دیگر برنامه‌های هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان در بازدید از دانشگاه ETH بود.

         

در ادامه اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان، به منظور بازدید از دانشگاه   EPFL روز جمعه 21 آبان 1395 به شهر لوزان عزیمت نمودند. این بازدید نیز، متعاقب سفر سال گذشته‌ی آقای Prof. Patrick Aebischer رئیس دانشگاه EPFL و هیئت همراه به دانشگاه صنعتی اصفهان در مهرماه 1394 صورت می‌گرفت،
در طی این بازدید، آقای دکتر ابیشر و آقای دکتر مدرس هاشمی ضمن ابراز تمایل نسبت به گسترش همکاری‌های متقابل مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه EPFL در خصوص زمینه‌های گسترش این همکاری از قبیل دوره‌های مشترک آموزشی، تبادل استاد و دانشجو، ارائه‌ی فرصت‌های مطالعاتی به اساتید و دانشجویان دو طرف و همچنین تعریف و پیشبرد پروژه‌های پژوهشی مشترک و همکاری در زمینه نوآوری و تجاری سازی بحث و تبادل نظر نمودند.
در ادامه‌، اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان در نشست‌هایی با اعضای هیئت علمی دانشگاه EPFL با زمینه‌های تحقیقاتی و پروژه‌های علمی در حال اجرا در دانشگاه EPFL آشنا شدند. دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه EPFL نیز نشست صمیمانه‌ای با با اعضای هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان داشتند و نظرات خود را در خصوص راه‌های گسترش همکاری با دانشگاه‌های سوئیس با اعضای این هیئت در میان گذاشتند.

 

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی