بازدید هیئت دانشگاه EPFL سوئیس از دانشگاه صنعتی اصفهان

یک هیئت بلند پایه از دانشگاه EPFL سوئیس در تاریخ 22/7/1394 از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند. سرپرستی این هیئت بر عهده آقای پروفسور پاتریک ابیشر، ریاست دانشگاه EPFL بود و خانم دکتر نیکول ابیشر رئیس بخش قلب بیمارستان دانشگاهی CHUV لوزان، آقای دکتر فرانکو ویگلیوتی، رئیس شعبه خاور میانه EPFL، خانم مادلین وان هلتسن، رئیس امور رسانه‌ای EPFL و آقای اشتفان دکوتر مدیر امور بین‌الملل EPFL ایشان را همراهی می‌کردند.

اعضای هیئت دانشگاه EPFL پس از ورود به دانشگاه صنعتی اصفهان مورد استقبال آقای دکتر محبوبی صوفیانی ریاست محترم دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و آقای دکتر کشمیری ریاست محترم شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفتند و سپس طی جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، به بحث و تبادل نظر در خصوص گسترش تبادلات علمی و آکادمیک بین دانشگاه EPFL و دانشگاه صنعتی اصفهان پرداختند.

         

طی این جلسه آقای دکتر محبوبی صوفیانی به معرفی توانمندی‌ها و امکانات علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان پرداختند و ابراز امیدواری کردند که این دیدار راه‌گشای همکاری‌های بیشتر با دانشگاه EPFL سوئیس باشد. همچنین آقای دکتر امیدی، معاونت محترم پژوهشی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طی سخنانی به معرفی و تشریح امکانات و فلسفه وجودی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پرداختند و عملکرد خوب این شهرک در نزدیک ساختن علم به صنعت را برای حاضران شرح دادند.

در ادامه جلسه نیز تعدادی از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح توانمندی‌ها و علایق دانشکده‌های متبوع خود در خصوص بسط و گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های جهان پرداختند.

         

آقای دکتر پاتریک ابیشر رئیس دانشگاه EPFL نیز طی سخنانی با اشاره به این نکته که دانشگاه EPFL یک دانشگاه بین‌المللی بوده و بیشتر از 50 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهد و دانشجویان ایرانی نیز تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند خاطر نشان کردند امکانات و توانمندی‌های دانشگاه‌های ایرانی ایشان و اعضای هیئت همراهشان را شدیدا تحت تأثیر قرار داده است. بنا به گفته آقای دکتر ابیشر دیدارهایی از این دست، علاوه بر اینکه در به‌دست آوردن یک دید درست و منصفانه در خصوص توانمند‌ی‌های دانشگاه‌های ایرانی بسیار مفید بوده، قطعا منجر به گسترش همکاری‌های آتی بین دانشگاه EPFL و دانشگاه‌های ایرانی از ‌جمله دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد شد.

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (به فرانسوی: École polytechnique fédérale de Lausanne) (EPFL) یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوییس (در کنار دانشگاه ETH زوریخ) است و در شهر لوزان سوییس واقع شده‌است. EPFL، دانشگاه نسبتا جوانی است که در سال 1969 تأسیس شده است و در زمره دانشگاه‌های با قدمت کمتر از 50 سال قرار می‌گیرد. این دانشگاه بر پایه رده‌بندی QS در سال 2015به طور کلی در رده چهاردهم و در بین دانشگاه‌های مهندسی در رده هفدهم جهان قرار دارد. همچنین بر اساس رتبه‌بندی سال 2015 موسسه تایمز، این دانشگاه به طور کلی در رده سی‌ویکم و در بین دانشگاه‌های مهندسی در رده دوازدهم جهانی و پنجم اروپا قرار دارد.

این دانشگاه در بخش فرانسوی زبان کشور سوئیس قرار دارد و خواهرخوانده دیگر دانشگاه دولتی سوئیس در بخش آلمانی زبان این کشور، یعنی دانشگاه ETH زوریخ((Swiss Federal Institute of Technology in Zurich (ETH Zurich) می‌باشد.

محل نمایش: 

اخبار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی