بازدید هیئت آکادمی علوم چین از دانشگاه صنعتی اصفهان

هیئتی بلندپایه از مدیران و متخصصان آکادمی علوم چین از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند. اعضای این هیئت که متشکل از معاون آکادمی علوم چین آقای پروفسور Yaping ZHANG، معاون مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌المللی آکادمی علوم چین آقای Runsheng YU و کارشناس امور آسیای این دفتر آقای Ning LIU و همچنین معاونت شعبه‌ی شینچیانگ آکادمی علوم چین آقای پروفسور Xi CHEN و آقای پروفسور Wenjiang LIU استاد اکولوژی این شعبه بودند، در تاریخ دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

        

در جریان این بازدید، اعضای هیئت آکادمی علوم چین در جلسه‌ای با حضور مدیران، روسای دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، قطب‌های علمی و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان شرکت کردند. در جریان این نشست آقای دکتر محبوبی ریاست محترم دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان به سابقه‌ی همکاری مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسات علمی و تحقیقاتی چین اشاره نمودند و سپس طی یک ارائه‌ی مختصر به معرفی توانایی‌ها و امکانات دانشگاه صنعتی اصفهان پرداختند. اعضای هیئت چینی نیز ضمن معرفی آکادمی علوم چین و شعبه‌ی شینچیانگ این آکادمی، به تشریح فرصت‌های علمی و بورس‌های تحصیلی که این موسسه به دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر دنیا ارائه می‌دهد پرداختند. در ادامه، اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و اعضای هیئت اعزامی از آکادمی علوم چین به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای گسترش همکاری‌های فی‌مابین خصوصا در زمینه‌ی فراهم‌سازی فرصت‌های پژوهشی برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان پرداختند.

          

آکادمی علوم چین(Chinese Academy of Sciences)  موسسه آکادمیک و همچنین مرکز پژوهشی جامع علوم طبیعی در چین‌ است. این موسسه نقش مخزن‌ ایده‌ی ملی و بدنه‌ی اکادمیک دولتی در جمهوری خلق چین را ایفا می‌کند.

دانشگاه صنعتی اصفهان و آکادمی علوم چین در راستای طرح صندوق علمی راه ابریشم (Silk Road Scientific Fund) همکاری‌های علمی نزدیکی را طی دو سال گذشته با یکدیگر آغاز نموده‌اند. در همین زمینه، دانشگاه صنعتی اصفهان در خرداد ماه سال جاری در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی Silk Road-GIS میزبان تعدادی از دانشمندان آکادمی علوم چین رشته‌ی محیط زیست و سنجش از دور خواهد بود.

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی