ايجاد شبكه بين المللي سازي دانشگاه هاي ايران

همایش ملی «بین‌المللی‌سازی پژوهش و آموزش در ایران» با مشارکت ۶ دانشگاه کشور با محوریت گزارش فعالیت‌های سه ساله و بررسی راهکارهای بین‌المللی‌سازی دو بخش مهم آموزش عالی در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

 این همایش صبح چهارشنبه، ۴ مهرماه  هزار و سيصد و نود و هفت با حضور جمعي از مديران  و كارشناسان روابط بين الملل و آموزش دانشگاه هاي كشور برگزار شد. در اين نشست ملي، سركار خانم دكتر سيما فاخران، مدير روابط بين الملل دانشگاه به همراه دو تن از كارشناسان حوزه بين الملل و دفتر برنامه ريزي و ارتقا آموزشي شركت كردند.

در این همایش گزارش فعالیت‌های سه ساله و بررسی راهکارهای بین‌المللی‌سازی دو بخش مهم آموزش عالی، شامل آموزش و پژوهش و برنامه آتی این کنسرسیوم که تشکیل نخستین شبکه دانشگاهی ایرانی است، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. همچنين دكتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی، علی خورسندی طاسکوه، مدیر پژوهشی، ماندنا تیشه‌یار، مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه های علامه طباطبائی و مدیران همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، شهید چمران اهواز، شیراز، فردوسی مشهد و کردستان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در کنسرسیوم تشکیل شده و بررسی اقدامات انجام شده در این دانشگاه‌ها در خصوص بین‌المللی سازی پژوهش و آموزش برگزار شد در بيانيه پاياني اين نشست آقاي دكتر مهرعليزاده، تولد شبكه بين المللي سازي دانشگاه ها در ايران  (Network for Internationalization of Iranian Universities- NIIU) را اعلام كرد و از دانشگاه هاي ملي درخواست نمود تا در اين شبكه ثبت نام كرده و در تقويت آن  تلاش نمايند.اساسنامه و چارچوب ماموريت اين شبكه در دست ويرايش نهايي است و به زودي در اختيار دانشگاه هاي قرار مي گيرد. اين شبكه قرار است راهي براي برقراري ارتباط ساختارمند با دانشگاه هاي مختلف دنيا باشد. هدف اصلي مترتب از اين شبكه كاهش رقابت بين دانشگاه هاي ملي و افزايش مشاركت فيمابين است. 

گفتنی است در سال ۱۳۹۴ به ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی، کنسرسیومی متشکل از ۶ دانشگاه ایرانی(مذکور) به همراه سه دانشگاه اروپایی (آلیکانته اسپانیا، گلاسکو اسکاتلند و یوانیم اتریش) تشکیل شد تا به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش های ملی به هدف بین‌المللی سازی آموزش دانشگاه ها تدوین شد و طی این مدت دو همایش ملی نيزدر این خصوص برگزار شد.

 

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی