برگزاری نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" در دانشگاه صنعتی اصفهان

نخستین همایش بین‌المللی "سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم" از تاریخ سوم لغایت پنجم خرداد 1396 در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. برگزاری این کنفرانس در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه ی دانشگاه صنعتی اصفهان و آکادمی علوم چین می‌باشد.

         

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه این همایش گفت: جاده ابریشم صدها سال است که به عنوان یکی از نمادهای توسعه همکاری کشورهای منطقه مطرح بوده است.

دکتر مدرس هاشمی با بیان این که اگرچه امروزه این جاده به شکل گذشته آن برقرار نیست، افزود: احیای این مسیر با روش‌های جدید، قطعاً منجر به توسعه اقتصادی، علمی و اجتماعی کشورهای منطقه خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری در رابطه با نتایج پربار و سودمند این همایش، تصریح کرد: امیدوارم تلاش شرکت کنندگان در دستیابی به راهکارهای جدید در طول برگزاری این کنفرانس، گام های مناسبی را در احیای این مسیر در پی داشته باشد.

        

24 شرکت کننده بین المللی از کشورهای چین، کانادا، اسپانیا، اتریش و روسیه در این همایش،شرکت نمودند و از کارگاه های آموزشی تخصصی و سخنرانی های کلیدی در رابطه با سامانه اطلاعات جغرافیایی جاده ابریشم بهره مند گردیدند.

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی