موسسه تحصیلات تکمیلی بین المللی و توسعه ژنو

موسسه تحصیلات تکمیلی بین‌المللی و توسعه‌ ژنو (Graduate Institute of International and Development Studies) یا به اختصار، موسسه تحصیلات تکمیلی ژنو (Graduate Institute Geneva)، یک موسسه آموزش عالی واقع در ژنو است.

در محافل آکادمیک و تخصصی، این موسسه به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی اروپا شناخته می‌شود. تعداد قابل ملاحظه‌ای سفیر، وزیر امورخارجه، فرماندار، یک رئیس سازمان ملل (کوفی‌ عنان)، هفت برنده جایزه نوبل و یک برنده جایزه پولیتزر بین فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی فعلی و سابق آن وجود دارد. این دانشگاه عضو APSIA، گروهی از بهترین دانشگاه‌های جهان در زمینه‌ی روابط بین‌الملل بوده و از جانب دولت سوئیس به عنوان یک موسسه‌ی آکادمیک مستقل شناخته می‌شود.

موسسه تحصیلات تکمیلی مطالعات بین‌الملل در سال 1927 پایه‌گذاری شده و قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا در زمینه‌ی روابط بین‌الملل بوده و اولین دانشگاهی است که تماما به مطالعات روابط بین‌الملل اختصاص داشته است. همچنین جزو اولین دانشگاه‌های دنیا بوده است که مدرک دکترای روابط بین‌الملل اعطا نموده‌اند. از سال 2008 با افزوده شدن موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی مطالعات توسعه، که در سال 1961 تأسیس شده بود، این موسسه با عنوان موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی بین‌الملل و توسعه مشغول به کار شد.

این موسسه، یک دانشگاه کوچک با قوانین پذیرش بسیار سختگیرانه، در حال حاضر 800 دانشجو از 100 کشور جهان دارد. دانشجویان خارجی حدود 80 درصد دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند و این دانشگاه به صورت رسمی یک دانشگاه دوزبانه‌ی فرانسوی-انگلیسی است که البته اکثر کلاس‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

 

تحت نظارت وف بومی