آغاز دور جدید همکاری با دانشگاه های کره جنوبی

هیئتی دانشگاهی از کشور کره جنوبی متشکل از رئیس و سرپرست دپارتمان مدیریت و برنامه‌ریزی پژوهشکده ملی مطالعات بین‌المللی وزارت علوم کره‌ی جنوبی (National Institute for International Education- NIIED) و نمایندگان دانشگاه‌های دولتی علم و صنعت سئول (Seoul National University of Science & Technology- SoulTech) و چونگنام (Chungnam National University- CNU) صبح امروز، دوم آبان ماه 95، از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.

         

در این بازدید اعضای هیئت کره‌ای جلسه‌ای با حضور ریاست دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و آقای دکتر امیدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برگزار شد. آقای دکتر محبوبی در جریان این نشست، طی سخنانی به معرفی امکانات و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخته و پس از بیان تاریخچه کوتاهی از همکاری های گذشته دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کره جنوبی در سالهای 2014 تا 2016 ،  نسبت به توسعه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کره‌ی جنوبی ابراز تمایل نمودند.

         

آقای دکتر کیم (Professor Kim, Kwang-ho)، رئیس پژوهشکده ملی مطالعات بین‌المللی وزارت علوم کره‌ی جنوبی،  طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از بازدید از دانشگاه صنعتی اصفهان، به فرصت‌های همکاری موجود مابین دانشگاه‌های ایران و کره‌ جنوبی و همچنین تسهیلات و بورس‌های دولت کره برای دانشجویان خارجی اشاره نموده و اعلام کرد در حال حاضر دولت کره سالانه 8 بورس تحصیلی کامل را به دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های کشور کره تحصیل نمایند اختصاص داده است.

نمایندگان دانشگاه‌های علم و صنعت سئول (SeoulTech) و چونگنام (CNU) نیز طی سخنانی دانشگاه‌های متبوع خود را معرفی نموده و از توسعه روابط با دانشگاه‌ صنعتی اصفهان استقبال نمودند. همچنین طرفین توافق کردند تا برای گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با یکدیگر تلاش نمایند. مقرر شد که  ادامه این همکاری از طرف دفاتر روابط بین الملل در ایران و دانشگاه‌های کره مورد پیگیری قرار گیرد.

در خاتمه جلسه دو طرف هدایایی را به نشانه یادبود به یکدیگر اهدا نمودند.

         

شایان ذکر است پژوهشکده ملی مطالعات بین‌المللی، یک موسسه اجرایی زیر مجموعه‌ی وزارت علوم کره‌جنوبی است که وظیفه‌ی تربیت منابع انسانی بین‌المللی از میان کره‌ایهای مقیم خارج از کشور، مدیریت تبادل دانشجوی بین‌المللی در چارچوب برنامه‌های بورسیه‌ی ملی دولت کره‌ی جنوبی و همچنین ارائه‌ی خدمات مدیریتی در زمینه‌ی آموزش‌عالی را بر عهده دارد

محل نمایش: 

اخبار

ارتقاء امنیت وب با وف بومی