تقویت همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و ائتلاف چهاردانشگاه اسپانیا (A-4U)

به منظور اجرایی کردن تفاهم‌نامه همکاری مشترک فیمابین دانشگاه صنعتی اصفهان و ائتلاف چهار دانشگاه اسپانیا A-4U که در سال 2015 به امضای رسیده است، نماینده‌ی A-4U خانم دکتر Olga Belova، مدیر پروژه های بین‌المللی این ائتلاف در تاریخ 17 تیرماه 1396 از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

در طی این دیدار جلسه‌ای  با حضور مدیرکل پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر کریمی، مسئول میز سوئیس، سرکار خانم دکتر فاخران، و  خانم شمس،کارشناس ارشد دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه، در محل دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی تشکیل شد و ضمن تشریح توانمندیهای دانشگاه های طرف مذاکره، مدیر پروژه های بین المللی A-4U به معرفی و تبیین فرصت های حاصل از شرکت در برنامه های حمایتی اراسموس پلاس پرداخت. قسمتی از این برنامه های حمایتی،  به تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک اختصاص دارد. خانم Belova اعلام داشتند که نظر به پتانسیل های موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان و تمایل جدی طرفین به فعال نمودن یادداشت تفاهم همکاری فیمابین، دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند پیشنهادیه های همکاری برای سال 2018 را در زمینه های مختلف اعلام دارد تا به منظور همکاری در چارچوب طرح اراسموس پلاس مورد بررسی قرار گیرد.  همچنین در این نشست به موضوع تهیه پیشنهادیه مشترک تحقیقاتی برای جلب بورسهای پژوهشی اعطایی اتحادیه اروپا در آخرین فاز افق 2020،  پرداخته شد و مقرر شد که طرفین، زمینه های تحقیقاتی مورد نظر و  مشخصات اعضای هیات علمی علاقمند را از طریق دفاتر همکاریهای علمی بین المللی خود تبادل نموده  تا در ایجاد ارتباط فیمابین تسهیل و تسریع گردد. بررسی امکان برگزاری تورهای علمی، سمینارها و کنفرانسهای علمی جهت آشنایی بیشتر اعضای هیات علمی نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

این دیدار با اهدای یادبودی از طرف دانشگاه صنعتی اصفهان به نماینده A4-U به پایان رسید.

شایان ذکر است که A-4U اتحادیه‌ای متشکل از چهار دانشگاه مطرح اسپانیا (دانشگاه مادرید، دانشگاه بارسلونا، دانشگاه پومپیو فابر و دانشگاه کارلوس سوم) می باشد که به علت داشتن شرایط علمی آموزشی مشابه و به منظور هم افزایی در انجام فعالیت های علمی با یکدیگر ائتلاف نموده‌اند.

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی