بازدید هیئتی از دانشگاه مک‌کوآری استرالیا از دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان در تاریخ شنبه 20 آبان 1396 میزبان هیاتی از دانشگاه مک کوآری استرالیا  (Macquarie University) بود. این هیات متشکل از معاون تحقیقات آموزش عالی، خانم دکتر تریسی راشمر، دکتر محسن اسدی نیا، استاد دانشکده مهندسی و آقای تنویر شهید مدیر منطقه ای آسیای جنوبی و خاور میانه دفتر روابط بین الملل دانشگاه مک کوآری استرالیا بود. طرفین ضمن معرفی هر دو دانشگاه به بحث و تبادل نظر در خصوص یافتن موضوعات مورد علاقه طرفین و بررسی راهکارهای همکاری دوجانبه پرداختند. خانم دکتر راشمر علاوه بر اشاره به موضوعات همکاری مشترک در زمینه های کشاورزی، منابع آب، توسعه پایدار، انرژی های تجدید پذیر، معدن و موضوعات مهندسی ، استفاده از تجربیات شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را از جمله موضوعات مورد علاقه دانشگاه مک کوآری دانست. پذیرش اساتید و  دانشجویان دکتری برای دوره های کوتاه مدت تحقیقاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک و پذیرش استاد مدعو و همبسته از جمله مسائل مورد تفاهم طرفین برای شروع همکاری در این نشست مشترک شمرده می شود.

دانشگاه مک کواری در رتبه‌بندی سال 2018 تایمز رتبه 14 را در میان دانشگاه های استرالیا و رتبه 251 تا 300 را در بین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، رتبه 240 جهانی را نیز براساس رده بندیQS  در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ از آن خود کرده است.

دانشگاه مک کواری یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیا می باشد که در سال ۱۹۶۴ و توسط دولت ایالتی نیو سوث ویلز تأسیس گردیده است. این دانشگاه سومین مرکز علمی مستقر در بخش شهری سیدنی بوده، چهارمین دانشگاه بزرگ سیدنی محسوب می شود و در حومه مک کواری پارک قرار دارد. این مرکز علمی علاوه بر در اختیار داشتن ۵ دانشکده، دارای بیمارستان و دانشکده مدیریت نیز می باشد که همگی آن ها در پردیس اصلی این دانشگاه در شهر سیدنی قرار دارند. این دانشگاه نخستین دانشگاه در استرالیا می باشد که مدارک تحصیلی خود را به طور کامل با پیمان بولونیا (پیمان مشترک کشورهای اروپایی برای قیاس مدارک آموزش عالی از نظر استاندارد و کیفیت) همسو ساخته است.

در سال های اخیر، دانشگاه مک کواری، بیشتر بودجه خود را به پروژه های تحقیقاتی در زمینه های گوناگونی چون رفتار شناسی حیوانات، نجوم و فیزیک نجومی، زمین شناسی و تغییرات زمین، لیزر و فتونیک، تغییرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، فیزیک کوانتوم، باستان شناسی، مطالعات رگ ها، اعصاب و جراحی، علوم زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی، ارتباطات بی سیم، زیست مولکولی، سلامت روان، رفتارهای اجتماعی، ریسک های مالی، نظارت قانونی و علوم زبان شناسی اختصاص داده است. این مرکز علمی، علاوه بر کتابخانه مجهز، دارای یک مجتمع ورزشی شامل یک استخر ۵۰ متری روباز، یک استخر ۲۵ متری سر پوشیده، سالن ژیمناستیک هنری، اسکواش، بدمینتون، بسکتبال، والیبال، و نتبال نیز می باشد.

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی