امضای تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه ETH زوریخ

در نشست مشترك رؤساي دانشگاه صنعتي اصفهان و دانشگاه ETH زوريخ سوئیس، تفاهمنامه همكاري علمي و پژوهشي ميان طرفين به امضاء رسيد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نشست با تأکید بر اهمیت افزایش همکاری‌های بین‌المللی در سطوح مختلف بعنوان یکی از مهم ترین اهداف دولت، گفت: با توجه به حضور هیأت بلندپايه مقامات سوئيسي دركشور، رؤسای دانشگاه‌های مهم اين كشور نيز در ايران حضور پيدا كرده اند.

دکتر مدرس هاشمی، با بیان این که گسترش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف در حوزه‌های علمی گوناگون از برنامه هاي اصلي دانشگاه صنعتی اصفهان محسوب مي شود، تصریح کرد: جايگاه بسيار مناسب دانشگاه ETH سوئيس در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، موجب شده تا ارتباطات علمي و پژوهشي خوبي در طول دهه گذشته ميان اين دو دانشگاه برقرار شود.

وي امضاي اين تفاهم‌نامه جدید را فرصتي مناسب براي گسترش همکاری‌های دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه ETH دانست و افزود: استفاده اعضای هیأت علمی از شرایط فرصت مطالعاتی، بهره مندی دانشجویان دکترا از فرصت‌های کوتاه مدت و انجام پروژه‌های مشترك در موضوعات مختلف از جمله مهمترين مصادیق این همکاری خواهد بود.

رئيس دانشگاه ETH زوريخ نيز در اين نشست با تأكيد بر توانمندي هاي دانشگاه صنعتي اصفهان، گفت: با توجه به دستاوردهایی که این دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی داشته است، نه تنها در سطح منطقه، بلکه در سطح جهان نیز شناخته شده است.

"پروفسور گوزلا" با اشاره به مشكلات كشور ايران در رابطه با كمبود منابع آبي و خشكسالي در سال هاي اخير، ابراز اميدواري كرد تا اين دو دانشگاه ضمن افزایش همکاری ها در این زمینه، ارتباطات در بخش دانشجویی و اساتید را نیز گسترش دهند.

وي با ابراز علاقه‌ مبني بر همكاري دوجانبه در زمینه‌های علمی مرتبط با آب و نفت، افزود: با توجه به اين كه ایرانیان علاقه زیادی به مسائل زیست محیطی از خود نشان می‌دهند و در این زمینه نیز شاهد مشکلاتی هستيم، مي توان در این زمینه نيز همکاری مناسبي داشت.

انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ ETH، به آلمانی (Eidgenössische Technische Hochschule Zürich)‏‏، یکی از دانشگاه‌های مهم سوئیس است که مرکز آن در شهر زوریخ قرار گرفته‌است.

درحال حاضر بیش از 1800 دانشجو از 80 کشور جهان در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که 37 درصد آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. بر اساس رتبه‌بندی سال 2016 موسسه‌ی تایمز و همچنین رتبه‌بندی QS، این دانشگاه رتبه‌ی نهم را در بین دانشگاه‌های جهان از آن خود نموده‌است. همچنین بر اساس رتبه‌بندی QS جایگاه این دانشگاه در بین برترین‌های جهان، در رشته‌های مهندسی، رده‌ی 5 جهان در رشته‌های علوم و ریاضیات، رده‌ی 9 جهان می‌باشد. در میان فارغ‌التحصیلان و اساتید این دانشگاه 21 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل وجود دارد که از میان آنان می‌توان از آلبرت اینشتین و ریچارد ارنست و ریچارد اف. هک نام برد.

محل نمایش: 

اخبار

تحت نظارت وف بومی